Сильне перевантаження слухового аналізатора призводить до надмірного збудження нервової системи, зміни психічного стану, до зниження адаптаційних ресурсів організму, а значить, до перевтоми.
Основна праця дитини в школі розумова, в якій бере активну участь увага, сприйняття, пам'ять, мислення, уява. Негативна дія шуму на їх функціонування безперечно. Чим складніше і вищі зони центральної нервової системи, що беруть участь у трудовій діяльності, тим більше вони страждають від впливу шуму. Для розумової праці шкідливий навіть тихий шум. Дані вивчення дії шуму різних рівнів на організм в експериментальних умовах, а також спостереження, що проводилися в школах, показують, що на центральну нервову систему може впливати шум навіть порівняно невеликих інтенсивностей, порядку 60-70 дБ. Все залежить від характеру діяльності. Основний шум, який виникає на уроці − це шум людської мови. Інтенсивність мовного шуму: тихий шепіт − 10 дБ, помірний шепіт − 20 дБ, гучний шепіт − 40 дБ, нормальна гучна мова − 50-60 дБ. Ці рівні не заважають розумової праці, якщо цей шум короткочасний. Треба знати, що шум має здатність складатися і збільшуватися в міру збільшення джерел шуму.